Sista dagen på Ko Lanta

9 januari blev nog bara någon slags slapp dag med att bara glida omkring och äta gott och fundera på vilken dag vi ska åka vidare.


Vi är lite splittrad eftersom Job 2 Do ska komma och spela den 11 januari.

Ett av Thailands största band.

Som jag verkligen älskar, Drutten och Patrik vet ju inte vad de missar så det blir lite upp till mig.

Jag såg dem på Koh Tao för 2 år sedan, skulle vilja se dem igen.

Men samtidigt har vi ju varit kvar i flera dagar nu och jag börjar känna att det är dax att komma vidare.

 

Familjen vi hyr hos vill att vi ska ha en avskeds fest med bbq innan vi drar.

Och Toy vill spela och sjunga för oss.

Sagt och gjort, måndag fm drar vi in till Saladan med familjens pic-up och åker till fiske affären och handlar musslor, fisk, tigerräkor och massa andra smaskigheter.

Ett kalas för typ 10 pers kostar oss 700 bath.




( här testar vi lite tigerräkor )



( Toy lär mig kolla färskheten på fiskarna )


 

Patrik är oxå nere i Saladan för att se om han fått sitt tillfälliga advance id, och behöver logga några dyk.

Så jag och Drutten får skjuts ner till Lanta Divers och möter upp Patrik där.

 

Sen går vi till en resort i närheten där Drutten känner lite folk som ska hålla till.

Och mycket riktigt, där hittar vi Jockes pappa och fru.


0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">

Vi tar en fika med dem på stranden innan vi börjar röra oss tillbaka mot våra hem trakter.

Och det slutar med att vi återigen har gått hela vägen från Saladan till längst ner på Long Beach.



Men denna gång längs långa stränder och över ganska svår klättrade klippor.

Junior skadar sig lite här och där men inte så farligt.

Och vi behövde ju göra ett mandomsprov på honom för att se att han klarar av ett backpacker liv med oss framöver ;)







 

Vi stannar till hemma hos honom så han får göra sig i ordning innan vi drar iväg på bbq.

Och när vi kommer dit har de lagat ordning massa mat som de dukar upp.

Och det smakade helt ljuvialiskt.

Jag tror jag käkade 5 kg musslor själv

Toy sitter och spelar och sjunger, och vi hakar på bäst vi kan.



 

Efteråt drar vi iväg med Toy, i någon svensk målad tuk tuk han lånat till någon bar nära Saladan.

Något liveband spelar och Drutten är uppe å dansar och har nog innan kvällen är slut pratat med typ alla på hela stället.


Patrik verkar inte lika mycket för att dansa när det inte är dunka dunk, plipp plipp musik.

Så vi sitter mest ner å tar det lugnt med några drinkar å nån bira.

Senare på natten undrar Toy om vi ska med på ett annat ställe där det är fest.

Jag och Patrik åker hem å lägger oss medan Drutten dansar vidare på nästa ställe.

Och när Toy kör hem oss tappar jag mina solbrillor :(

 


Kommentarer
Postat av: joss

Sotis är ju vara förnamnet, jag vill tillbaka till Thai o dyyyka!

Hoppas du har det bra iaf!

Kram

2011-01-20 @ 00:03:17
URL: http://tornrosbuske.blogg.se/
Postat av: Bodil

Ja förstår det :) Vi har det sjukt bra, dykningen är tyvärr lite sämre än det varit då det varit runt 34 grader i vattnet förra året så många koraller dog, men de börjar hämta igen sig nu :)

2011-01-20 @ 04:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0