Sista arbetspasset för året

Nu är min säsong över.

Idag jobbade jag sista arbetspasset, och avslutade med att sätta säljrekordet på Belgiska våfflor som ensam säljare.

Jag är helt slut i hela kroppen, och den är verkligen på väg att bli sjuk.

Det gör ont i varenda liten lem jag äger och har.

Det går som en illa måendes obehags känsla genom kroppen, typ som en ilning.

Och jag är rädd för att blir jag ledig några dagar nu å slappnar av, kommer jag bli dunder sjuk.

Det sköna är alla fall att jag fått ihop min minimum kassa till Thailand, och lite till.

Och jag å Mr D funderar på å dra ut korvvagnen under några dagar efter nyår för att få ihop ännu lite mer.

Några polare ringde å sa att de va ute å gjorde stan å undrade om jag skulle haka på.

Själv känner jag mig skapligt seg efter att nyss kommit hem.

Tagit tag i min å husbondens disk sen igår.

Jag undrar verkligen vad vi gjorde igår, som lyckats samla på oss all den disk på så få timmar.

Har precis öppnat en flaska rött, Vrongo Dongo, ha ha låter som ett passande vin för mig.

Och det får mig att tänka på den roliga säljaren på Silja som vi sprang på, jag, Jenny och Rolle.

ont: 12.0px Helvetica;">Så nu har jag smuttat lite på den, sitter på ballen å tar en cigg och funderar.......

Orkar jag?

Ett bad skulle verkligen sitta fint efter dagens svettiga arbetspass, och sängen känns lockande.

Jag tror jag tar å skiter i att planerar nåt å kryper ner i ett bad, klockan är ju trots allt snart tolv.




Åh med dessa fina våfflor är det ju inte så konstigt att man räknas som ett proffs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0