Onsdag 22 Dec

 

Det är 2 dagar kvar tills julafton, vilket känns helt overkligt.

Och ännu mer overkligt att det är 2 veckor kvar tills man ska åka till Thailand.

Jag känner en liten inre stress över det hela.

Fast jag behöver inte göra det längre.

Jag har bockat av hela ” att göra listan ” för december, bortsett från att ta Decoral och växla Bath.

Min största ångest var ju alla företags papper eftersom de ska in för bokslut.

Men nu är det fixat.

Ducoralen vet jag inte om jag ska ta, det är ju lite taight med tiden.

Och den ska ju tas en månad innan man reser, så man får hålla tummarna för att maninte blir nå sjuk ;)

Och sen vet jag att mycket av stressen finns där för att jag bokat resan, vad jag tycker är långt i förväg.

1 månad innan avresa.

Jag vet att de flesta människor bokar sin minst ett halvår innan de ska iväg.

Men jag har svårt att göra det.

Jag skulle helst boka min 1 vecka före jag drog.

Impulsiv är min melodi :)

Och den här gången reser jag själv igen, fast ändå inte.

Denna gången ska jag möta upp en polare i Bangkok, sen ska vi snabbast möjligt ta oss till sydligare brädd grader.

Kanske möta upp Patrik och hans crew som drar ner nu på lördag, eller så blir det helt andra äventyr.

Jag har ju tidigare rest ensam, så det här kan ju bli lite spännande.

För 2 år sedan, när jag gjorde min 1:a resa ner till Thailand, sa jag att jag inte är typen som gillar att resa själv.

Att det är roligare att göra det med någon annan, så man får dela sina upplevelser och minnen med någon annan.

Men eftersom jag inte fick med mig någon så blev det till att resa själv.

Och den gången var jag inte van att resa utanför norden, min engelska var riktigt kass.

Men livet är ett äventyr och jag skulle absolut iväg.

Och det visade sig att det var helt underbart att resa ensam.

Man stannar så länge man vill, man gör vad man vill när man vill.

Så det ska bli lite annorlunda nu att ha några man känner hemifrån med sig, sen får vi se hur länge våra vägar följs åt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0