Nyår å lite reseplaner

Här är man ledig för en gång skull, vad händer då.

Jo man vaknar fem på morgonen, rastlös och allt annat än trött.

Det blev bara en dag med korvvagnen, men det gör inte så mycket.

Kul hade vi och det är det som är huvudsaken.

Så nu är man ledig i ett kvartal, minst.

Nyår blev hemma hos min bror och hans tjej i Täby, där de serverade en helt underbar 3-rätters middag.

Syrran, hennes kille Micke och hans son Eddie var oxå där.

Så det blev ett ganska lugnt skönt och mysigt nyårsfirande i syskon anda.

Jag kan inte minnas när vi syskon firade nyår ihop sist, måste varit någon gång på 1700-talet ;)

Vi körde lite kortspel, inga dåliga förlorare denna gången, de var skönt.

Eller så förlorade aldrig de som va dåliga förlorare, vad vet jag.

När vi nu va samlade allihopa och ordning gjorda, passade vi på att ta massa foton, ifall nu mamma skulle vilka ha fler foton på oss nåt tag.

Några timmar efter raketerna brakat loss i snöstormen som rådde över sthlm, styrde jag min kosa till Göta Källare för att möta upp Rolle.

Niklas J å co kom oxå dit, å så även min kära Frida.

Så nu händer det inte så mycket mer än väntan på att dra till varmare brädd grader.

Packningen är så gott som klar, och alla tycker om att på peka för mig att man inte behöver packa så mycket till Thailand.

Jag vet att det är bra å packa allt jag vill ha till Thailnad, för jag gillar lika lite där att shopa som någon annan stans i världen.

Så jag tycker det e skit bra å ta med 15 klänningar, 10 toppar, 4 shorts, 4 bikini, 3 par skor, 2 thai brallor å lite annat smått å gott.

Det jag sen jag packat, kan konstatera, är att min dykdräkt tar lika mycket plats som resten av packningen.

Så planen för Thailand ser kanske ut som sådan.

Landar 6 på morgonen i Bangkok, tar en taxi till Bayokie sky, letar reda på Tobbe.

Hakar på honom på en underbar shopping tur längs Bangkoks små gator.

Försöker snabbast möjligast ta mig därifrån, förhoppningsvis samma kväll söder ut.

Det verkar som de blir Koh Lanta.

Där ska jag möta upp Patrik, å hänga några dagar.

Sen beror det väll lite på hur mycket han hunnit rest där omkring, annars blir de säker nån sväng till Phi Phi.

Jag är ju sugen på Rai Leh, å klättra i grottorna å ner till Lagunen igen.

Sen lät det som han va sugen på Phuket och sen Similan, vilket låter perfekt för mig.

!9 januari är det fullmoon på Koh Phangan, så det kanske bli en snabbis dit.

För det lät som Tobbe å gänget oxå skulle dit.

Sen..... sen är det dax att återvända hem till ön som nästan är svår att beskriva med ord.

Då blir det Koh Tao.

Och jag ser fram emot att träffa alla som är kvar.

Och där tar min eventuella reseplan slut.

Så sen får man se vad det blir av det hela, men fram till 5 april e det jag och värmen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0