Juldagskaos

Så nu har det gått ännu några dagar.

Julafton har hunnit varit och vi närmar oss nyår med rasande fart.

Det mesta känns nu som att man bara jobbar, jobbar och jobbar för att få ihop så mycket pengar som möjligt till Thailand.

Det som är skönt är att man vänjer sig riktigt bra med att jobba utomhus i kylan.

Jag trodde aldrig jag skulle klara av det, men det går riktigt bra faktiskt.

Julafton var man alla fall ledig, så den tillbringade jag och Thomson hos morsan med massa god mat och dryck.

Så på kvällen ringer Mr D och säger att vi kan jobba dagen efter om vi vill.

Jag har ju redan druckit i flera timmar, planerar att dra vidare på en fest och tänker, ja ja det där blir det inget av.

Det kommer vara cool lugnt, rent ut sagt dött ute på Media Markt, för vem åker dit på juldagen!

Så jag drar vidare till nån fest i Sumpan, där jag träffar upp Patrik hemma hos nån polare till han.

Sen vidare till Patricia.

Åh alla verkar ju uppenbart gilla pling plong dunka dunka musik, så jag letar mig upp till Rock baren å buggar loss med någon lirare.

Tills Patrik kommer och säger att han tänker dra hem.

Så det var ju tur det, för på Patricia brukar man ju bli kvar på till stängning.

Nu blev det ju inte tidigare i säng för det, men det är en annan historia ;)

Klockan tio, efter 3 timmars sömn, ringer Mr D å säger att nu e det dax.

Men att han kan åka ut å kolla hur det ser ut.

10.30 ringer han å säger att de e kaos, och att jag måste komma nu.

Själv är jag inte hemma, ligger i en kort röd metallic tomteklänning å leggings.

Kliver upp och känner att, njae köra nu är det inte på tal om.

Får ringa min boss å fråga om hon har några varma vinterkläder att låna ut, och om hon kan köra ut mig.

Eftersom det skulle ta för lång tid att åka hem å byta om å försöka ta sig dit ut.

Så det blev ett snabbt hej då, hoppa på bussen å vidare till chefen.

Dra på sig varma kläder å åka ut till Media Markt, å kränga brända mandlar.

Åh kaos var det, hela butiken var en stor kö.

Var kommer alla dessa människor ifrån liksom.

Men hur som helst så satte vi alla fall mandel rekordet, så det va tur jag åkte ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0